2014. március 14., péntek

A piros-fehér-zöld zászló



Mikor óvodás voltam
azt hittem, hogy a piros-fehér-zöld
az Petőfi Sándor.
Ha megláttam valahol,
kiabáltam
"Ott van Petőfi Sándor, anya!
Meg ott is, ott lobog
végig az utcán, az oszlopok és
az üzletek oldalán azok a zászlók:
mennyi Petőfi Sándor!"

Természetesen ma már tudom, 
hogy Petőfi Sándor költő volt,
és a költő egészen más,
mint egy zászló.
Tudom, hogy ezernyolcszázhuszonháromban
született, anyja neve Hrúz Mária,
és hogy Segesvárnál elesett.
Ahhoz képest, amit óvodás koromban
tudtam,
kész professzor vagyok.
Mégis, amikor tavasszal fellobogózzák
az utcánkat,
olyan kedvem lenne kifelé kiabálni
magamból,
hogy Petőfi Sándor mégiscsak
zászló,
és mennyi-mennyi Petőfi Sándor
feszül a szélnek, hogy lobogjon.





(Megjelent a Kincskereső 1993. márciusi számában, valamint a Csókolom, jól megnőttem c. kamaszverskötetemben 1997-ben. Az utolsó kép - ünneplés a Petőfi térnél - a Miskolc a múltban facebook-csoport gyűjteményéből származik, Laczó József felvétele.)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése